Joves lectors i escriptors

La consciència fonològica

Des de ben petits treballem la consciència fonològica com a pas previ a la lectura i posterior escriptura. Un coneixement i reconeixement dels sons és imprescindible per a poder desenvolupar la lectura i posterior pre-escriptura en l'etapa infantil.

L'apadrinament lector

Cada classe fa activitats i tallers que tenen com a objectiu el conèixer les emocions, a saber identificar com ens sentim com a pas previ per a una bona gestió de les mateixes.

L'alumnat de 6è realitza un apadrinament lector als alumnes de 1r Un cop a la setmana, es reuneixen una estona per llegir.

Els padrins s'encarreguen de perfeccionar la tècnica lectora dels seus fillols: els escolten, els fan preguntes, els ensenyen a pronunciar correctament i, de vegades, els llegeixen una part del conte per tal que vegin com ho faran ells quan siguin més grans.

L'èmfasi en l'expressió escrita

El procés d’escriptura implica per part de la persona que escriu un coneixement del

funcionament del sistema d’escriptura per tal d’establir les relacions entre els signes

gràfics i el que representen.

Projecte Llegim tots a l'hora

Per aconseguir que un nen creixi, en tota la dimensió de la paraula, no n’hi ha prou amb l’adquisició de coneixements. Generar un clima emocional positiu també influirà de forma decisiva en el seu desenvolupament. Si l’educació ha de ser un procés d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i les hem de tenir en compte.

Com a mestres creiem en la importància d'ensenyar als alumnes a gestionar les seves pròpies emocions: controlar la ràbia, conèixer la por, acceptar els errors, tenir empatia, tenir una bona autoestima … La relació amb els altres és essencial  i cal que ajudem els nostres alumnes a forjar-se una intel·ligència emocional i una resiliència.